تومان نیوز: همزمان با اعلام صدور ۳.۲ میلیون برگ چکنو توسط مشتریان بانک صادرات ایران، کارگاه معرفی مزیتها و ویژگیهای «چکنو» (چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران) و «سامانه بانکداری باز» در سومین روز برگزاری نهمین نمایشگاه تراکنش ایران مورد استقبال قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews) ، در جریان برگزاری این دو کارگاه، ویژگیها و قابلیتهای «چکنو» (نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی) و سامانه «بانکداری باز» بانک صادرات ایران تشریح شد.
کارگاه معرفی محصول «چکنو» در بعدازظهر سومین روز نمایشگاه تراکنش ایران توسط حامد حاجیلو کارشناس اداره کل خزانهداری بانک صادرات ایران و با حضور مرتضی محمدی و محمد قاسمی، رئیس و معاون ادارهکل خزانهداری و برخی کارشناسان و کارکنان این بانک و علاقهمندان صنعت پرداخت برگزار شد.
حامد حاجیلو با اعلام اینکه تا ۱۸ دیماه سال جاری بیش از ۳میلیون و ۲۰۰ هزار برگ چکنو توسط مشتریان بانک صادرات ایران صادر شده، از نقد شدن بیش از ۱۵۱ هزار برگ چکنو به ارزش بیش از ۱۸ هزار و۵۰۰ میلیارد ریال این ابزار پرداخت پرطرفدار در بانک صادرات ایران خبر داد.
چکنو به عنوان نخستین چک امن دیجیتال نظام بانکی از 11 دیماه سال ۱۴۰۱ به عنوان یکی از پیشروترین ابزار نقل و انتقال الکترونیکی پول با ویژگیهای منحصر به فرد توسط بانک صادرات ایران در دسترس مشتریان و فعالان اقتصادی کشور قرار گرفت که با گذشت یک سال با استقبال زیادی روبهرو شده و بدون محدودیت در زمان و مکان و سقف ابزارهای متداول جابجایی پول، از بستر امن بانکداری دیجیتال بانک صادرات ایران برخوردار است.
این ابزار در مرحله اول بر بستر همراه بانک و در مرحله بعد بر بستر اینترنتبانک سپهر بانک صادرات ایران عملیاتی شده و از مشکلات متعددی در بین فعالان اقتصادی گرهگشایی کرده است.
مشتریان بانک صادرات ایران با دسترسی به «چکنو» از مزیتهای متنوع و فراوان این ابزار و بهرهمندی از گستره شعب و ظرفیت تسهیل مبادلات پولی بین 45 میلیون مشتری برخوردارند و بدون نیاز به مراجعه به شعبه، در هر زمان و مکان و بدون سقف مبلغ، اقدام به صدور چک امن دیجیتال میکنند.
در دیگر کارگاه معرفی محصول، سامانه «بانکداری باز» بانک صادرات ایران، توسط محسن علیپور، کارشناس هلدینگ فناوری و نوآوری صاد برای علاقهمندان این صنعت تشریح شد.
بانک صادرات ایران خدمات بانکداری بازِ «نوبانک» خود را به منظور بهرهمندی مشتریان حقوقی از خدمات غیرحضوری بانکی فراهم آورده و در این خدمت زیرساختهای امن برای استفاده از سرویسهای بانکی در اختیار مشتریان حقوقی قرار گرفته که بوسیله آن میتوان سامانههای داخلی شرکتها، سازمانها، استارتآپها، فینتکها و فروشندگان خدمات مالی آنلاین را از طریق رابط برنامهنویسی کاربردی (API) به صورت مستقیم و برخط به خدمات متنوع بانک صادرات ایران متصل و از خدمات متنوع آن از جمله اطلاعات کامل مشتریان، فهرست حسابها، خدمات چک، اطلاعات حساب، استعلامهای لازم، گردش حساب و خدمات متنوع بانکی در این سامانه استفاده کرد.