• درباره ما
  • تماس باما
  • rss
شنبه, ۲۲ شهریور, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
    • مشروح خبر
    • بازار سرمایه
    • کریپتو
    • بازارپول
    • بازار بیمه
    • اقتصادکلان
    • صنعت وبازرگانی
    • تومان پلاس
    • نگاه روز
  • مدیریت سبز
  • تومان پلاس
  • چند رسانه ای
  • یادداشت و مقالات
  • مدیران ایرانی
  • چهارگوشه ایران
  • زنان سرزمینم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
    • مشروح خبر
    • بازار سرمایه
    • کریپتو
    • بازارپول
    • بازار بیمه
    • اقتصادکلان
    • صنعت وبازرگانی
    • تومان پلاس
    • نگاه روز
  • مدیریت سبز
  • تومان پلاس
  • چند رسانه ای
  • یادداشت و مقالات
  • مدیران ایرانی
  • چهارگوشه ایران
  • زنان سرزمینم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
تومان نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

بیمه‌های متخلف را بشناسید

۳۰ فروردین ۱۴۰۴
در بازار بیمه
اشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاری

تومان نیوز: در سالی که گذشت بیش از ده هزار شکایت از بیمه ها به ثبت رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews) به نقل از تسنیم، در سالی که گذشت، صنعت بیمه ایران با حجم قابل توجهی از شکایات بیمه‌گذاران مواجه شد. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که بیش از ده هزار شکایت در سال 1403 به ثبت رسیده است.

اما سوال اینجاست: آیا این میزان شکایت، زنگ خطری برای صنعت بیمه محسوب می‌شود؟ کدام شرکت‌ها و رشته‌های بیمه‌ای بیشترین سهم را در این نارضایتی داشته‌اند؟

بر اساس آمار شکایات دریافتی در 12 ماهه اول سال 1403، بازار بیمه با چالش‌هایی در زمینه رضایت مشتریان مواجه بوده است. این گزارش به بررسی شرکت‌هایی می‌پردازد که بیشترین میزان شکایت را داشته‌اند و علل احتمالی این شکایات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بر مبنای آمارهای اعلام شده این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت‌های در حال رسیدگی، تفکیک و در پورتال بیمه مرکزی بارگذاری شده است که در سال گذشته آمار ثبت شده 10890 فقره شکایت را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، از کل تعداد 10890 شکایت ثبت شده، شکایات مرتبط با رشته بیمه شخص ثالث با 4758، در صدر جدول شکایات است و دو رشته درمان با 2540 و بدنه اتومبیل با 1804 به ترتیب در رده‌های بعدی، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
رشته‌های بیمه‌ای پر شکایت: شخص ثالث و بدنه در صدر

بر اساس آمار، رشته‌های بیمه شخص ثالث و بدنه اتومبیل بیشترین تعداد شکایات را به خود اختصاص داده‌اند:

بیمه شخص ثالث: با 4758 شکایت ثبت شده، این رشته در صدر قرار دارد. از این تعداد، 2900 شکایت وارد و 1403 شکایت ناوارد تشخیص داده شده‌اند.

بیمه بدنه اتومبیل: با 1804 شکایت ثبت شده، در رتبه دوم قرار دارد. از این تعداد، 992 شکایت وارد و 648 شکایت ناوارد تشخیص داده شده‌اند.
آمار کلی شکایات:

مجموع شکایات ثبت شده: 10890 شکایت

شکایات مختومه: 9776 شکایت

شکایات در حال رسیدگی: 1114 شکایت

شکایات وارد: 6016 مورد (حدود 61%)

شکایات ناوارد: 3760 مورد

نکته: بالا بودن تعداد شکایات ناوارد می‌تواند نشان‌دهنده عدم آگاهی کافی بیمه‌گذاران از شرایط بیمه‌نامه یا ارائه اطلاعات نادرست در هنگام خرید بیمه باشد.
رشته‌های بیمه‌ای پر شکایت:

بیمه شخص ثالث: 4758 شکایت (2900 وارد، 1403 ناوارد)

بیمه بدنه اتومبیل: 1804 شکایت (992 وارد، 648 ناوارد)

بیمه درمان: 2540 شکایت (1329 وارد، 911 ناوارد)

بیمه زندگی: 548 شکایت (186 وارد، 293 ناوارد)

بیمه مسئولیت: 355 شکایت (166 وارد، 160 ناوارد)

بیمه شخص ثالث: با 4758 شکایت ثبت شده، این رشته همچنان صدرنشین جدول شکایات است. بیش از 60 درصد از شکایات در این رشته، دارای وجاهت قانونی بوده‌اند.

بیمه بدنه اتومبیل: با 1804 شکایت ثبت شده، در رتبه دوم قرار دارد. نسبت شکایات وارد به ناوارد در این رشته نیز قابل توجه است.

بیمه درمان: مجموع 2540 شکایت ثبت شده که 1329 مورد آن وارد بوده است. چالش‌هایی در زمینه فرآیندهای رسیدگی به خسارت، عدم پوشش کامل و طولانی شدن روند پرداخت خسارت‌ها وجود دارد.

بیمه زندگی: 548 شکایت که 293 مورد ناوارد بوده است.
شرکت‌های بیمه با بیشترین شکایات (به ترتیب تعداد کل شکایات):

بیمه دانا: 2243 شکایت

بیمه ایران: 1263 شکایت

بیمه آرمان: 1075 شکایت

بیمه ملت: 541 شکایت

بیمه آسیا: 509 شکایت

بیمه سامان: 499 شکایت

بیمه دی: 489 شکایت

بیمه تعاون: 404 شکایت

بیمه معلم: 392 شکایت

بیمه پارسیان: 379 شکایت

شرکت‌های بیمه با بیشترین شکایت در رشته‌های اصلی:
بیمه شخص ثالث:

بیمه دانا: 1034 شکایت (791 وارد، 120 ناوارد)

بیمه ایران: 681 شکایت (248 وارد، 404 ناوارد)

بیمه آرمان: 639 شکایت (536 وارد، 49 ناوارد)
بیمه بدنه اتومبیل:

بیمه دانا: 211 شکایت (146 وارد، 45 ناوارد)

بیمه ایران: 214 شکایت (88 وارد، 112 ناوارد)

بیمه آرمان: 191 شکایت (132 وارد، 46 ناوارد)
بیمه درمان:

بیمه دانا: 775 شکایت (534 وارد، 94 ناوارد)

بیمه ملت: 274 شکایت (131 وارد، 125 ناوارد)

بیمه سامان: 192 شکایت (93 وارد، 79 ناوارد)
جمع‌بندی و پیشنهادات:

نیاز به شفافیت و پاسخگویی بیشتر: شرکت‌های بیمه باید با افزایش شفافیت در فرآیندهای خود و اطلاع‌رسانی دقیق به بیمه‌گذاران، از بروز سوءتفاهم‌ها و در نتیجه، کاهش شکایات ناوارد جلوگیری کنند.

اهمیت آموزش و ارتقای دانش: آموزش کافی به نمایندگان و کارشناسان شرکت‌های بیمه، در خصوص قوانین و مقررات بیمه‌ای و همچنین نحوه برخورد با مشتریان، می‌تواند به کاهش شکایات و افزایش رضایتمندی مشتریان کمک کند.

بررسی دقیق علل شکایات: شرکت‌های بیمه باید با بررسی دقیق علل شکایات در هر رشته و شرکت، نسبت به رفع نواقص و بهبود فرآیندها اقدام کنند.

اخبار مرتبط

بیمه آسیا
بازار بیمه

بیمه آسیا ۵۴۰ میلیارد تومان خسارت به زیان دیدگان جنگ ۱۲ روزه پرداخت کرد

آمادگی بیمه ایران برای تضمین اصل سرمایه برای سرمایه گذاران
بازار بیمه

آمادگی بیمه ایران برای تضمین اصل سرمایه برای سرمایه گذاران

خرید بیمه ماشین از بیمه پاسارگاد را با “ویپاد” تجربه کنید
بازار بیمه

خرید بیمه ماشین از بیمه پاسارگاد را با “ویپاد” تجربه کنید

«بیمه تعاون» ۱۰ واحد اداری در تهران را به مزایده گذاشت
بازار بیمه

«بیمه تعاون» ۱۰ واحد اداری در تهران را به مزایده گذاشت

نیمه تاریک تصادف‌های مرگبار!
بازار بیمه

نیمه تاریک تصادف‌های مرگبار!

ابلاغ آیین‌نامه جدید توانگری مالی شرکت‌های بیمه
بازار بیمه

ابلاغ آیین‌نامه جدید توانگری مالی شرکت‌های بیمه

پست‌ بعدی
دستور پرداخت وام ازدواج و فرزند ابلاغ شد

رشد ۰.۰۱ درصدی نرخ بهره بین‌بانکی

ورود مجلس به ماجرای بانک‌های ناسالم

ورود مجلس به ماجرای بانک‌های ناسالم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
نیما نورالهی مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین شد

نیما نورالهی مدیرعامل بیمه اتکایی ایران معین شد

بانک رفاه کارگران ۱۲ شهریورماه به مجمع می نشیند

بانک رفاه کارگران ۱۲ شهریورماه به مجمع می نشیند

بانک مرکزی: وام فروشی ممنوع!

بانک مرکزی: وام فروشی ممنوع!

SMEs

نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) در توسعه پایدار با رویکرد اقتصاد سبز

ارتباط رشد تورم و کاهش نقدینگی!

ارتباط رشد تورم و کاهش نقدینگی!

خودتحریمی به دلیل نپذیرفتن FATF

خودتحریمی به دلیل نپذیرفتن FATF

کشف اختلاس2.9همتی دربانک‌های دولتی

کشف اختلاس2.9همتی دربانک‌های دولتی

سودآورترین نقاط خروج از بازار رمزارزها

سودآورترین نقاط خروج از بازار رمزارزها

پولی که از درآمد ثابت‌ها خارج شد به بورس برمی گردد؟

پولی که از درآمد ثابت‌ها خارج شد به بورس برمی گردد؟

با حساب یارانه وام بگیرید ؛ طرح مجلس برای ضمانت وام خرد و ازدواج

با حساب یارانه وام بگیرید ؛ طرح مجلس برای ضمانت وام خرد و ازدواج

آخرین فرصت خرید طلا پیش از جهش بزرگ قیمت

قیمت دلار، طلا و سکه امروز | شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۴

چشم‌انداز سولانا: آیا SOL به بالای ۳۰۰ دلار می‌رسد؟

چشم‌انداز سولانا: آیا SOL به بالای ۳۰۰ دلار می‌رسد؟

https://t.me/toomannews_ir https://t.me/toomannews_ir https://t.me/toomannews_ir

برچسب‌ها

اسلاید شو مشروح خبر پلاس

دسته بندی ها

  • اقتصادکلان
  • بازار بیمه
  • بازار سرمایه
  • بازارپول
  • تومان پلاس
  • چند رسانه ای
  • چهارگوشه ایران
  • دسته‌بندی نشده
  • زنان سرزمینم
  • صنعت وبازرگانی
  • کریپتو
  • مدیران ایرانی
  • مدیریت سبز
  • مشروح خبر
  • نگاه روز
  • یادداشت و مقالات

برچسب‌ها

اسلاید شو مشروح خبر پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • درباره ما
  • تماس باما
  • rss

© 2023 طراحی و سئو ایتوکس -کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری تومان نیوز محفوظ می باشد.

  • تومان نیوز
    • مشروح خبر
    • بازار سرمایه
    • کریپتو
    • زنان سرزمینم
    • بازارپول
    • نگاه روز
    • تومان پلاس
    • مدیریت سبز
    • مدیران ایرانی
    • یادداشت و مقالات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

© 2023 طراحی و سئو ایتوکس -کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری تومان نیوز محفوظ می باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید