تومان نیوز: بیمه دی مدافع حقوق بیمه گذاران و بیمهشدگان است اجلاس سراسری مدیران بیمه دی با حضور امیررضا قاضیزاده هاشمی- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، عبدالرضا مصری- نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، علی استادهاشمی- رئیس کل بیمه مرکزی ایران ، مدیرعامل، معاونین و مدیران ستاد و شعب بیمه دی در شهر اصفهان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews) ، معاون رئیسجمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در این اجلاس گفت: توفیقات روزافزون و پیاپی بیمه دی، موجب ارتقاء سطح توقعات بیمهگذاران و بیمهشدگان شده است. قاضیزاده هاشمی اظهار داشت: افق مورد انتظار از بیمه دی، سرآمدی این شرکت در صنعت بیمه و دفاع از حقوق بیمهشدگان است.
رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه جهت تشکر و قدردانی در جمع مدیران بیمه دی حضور یافته، اظهار داشت: توفیقات روزافزون و پیاپی بیمه دی طی مدیریت نوین این شرکت، به ویژه در به روز نمودن پرداختهای خسارت به خانوادههای معزز ایثارگری، نه تنها موجب جلب رضایت و خشنودی بیمهگذاران و بیمهشدگان بوده، بلکه سطح توقعات را نیز افزایش داده و جامعهی هدف در انتظار وضعیت مطلوب بعدی است.وی با اشاره به محدودیتهای بودجهای و روندهای منقطع در تامین و پرداخت اعتبار بیان داشت: میبایست در چارچوب یک کارگروه تخصصی، فرآیند تشکیل یک صندوق تثبیت مورد تحقیق، مطالعه و بررسی قرار گیرد تا فرآیند به روز پرداخت خسارتها مستمر و پایدار باشد. قاضیزاده هاشمی با تأکید بر ارائهی کیفی خدمات بیمه دی به خانوادهی بزرگ ایثار و شهادت، به تبیین نگاه بنیاد به بیمه دی پرداخته و گفت: بیمه دی صرفا یک شرکت بیمهای طرف قرارداد درمانی نیست. بلکه این شرکت با بهرهمندی از ظرفیتها، استعدادها و توانمندیهای موجود، توانسته خود را در نظرگاه بیمهگذار به عنوان مدافع حقوق بیمهشدگان معرفی نماید. به دیگر معنا، بیمه دی توفیق داشته تا بر اساس استانداردهای علمی، از ارائهی خدمات کافی و کیفی به بیمهشدگان خود صیانت و مراقبت نموده و حافظ حقوق ایشان باشد.
بیمه دی در شاخص حق بیمهی تولیدی در بین ۳ شرکت اول قرار دارد
رئیس کل بیمه مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به نرخ رشد شاخصهای اساسی بیمه دی گفت: نرخ رشد شاخصهای اساسی بیمه دی در نیمه اول سال جاری بسیار مثبت بوده که نسبت به مدت مشابه در هفت ماهه سال گذشته روند رو به رشدی را تجربه کرده است. وی افزود: البته این شرکت، به صورت تعدادی نیز رشد ۱۶.۵ درصدی را تجربه کرده است. استادهاشمی با اشاره به حرکت بیمه دی به سوی جذب بیمهنامههای خرد اظهار داشت: این موضوع بسیار امیدوار کننده است و چنانچه در این مسیر به تلاش بر مبنای برنامههای تدوین شده ادامه دهد، خواهد توانست با جذب پرتفوی متنوع، موفقیت بزرگی را کسب نماید. استادهاشمی همچنین افزود: بیمه دی با در نظر داشت شاخص حق بیمه تولیدی، در بین ۳ شرکت اول کشور قرار گرفته است که این موضوع، حاکی از برنامه محوری و تلاشی روزافزون است. وی این دستآورد را گامی رو به جلو و نشانهی رشد و بالندگی بیمه دی، از ابتدای سال جاری تاکنون دانست.
افزایش رضایتمندی جامعهی ایثارگری از خدمات بیمه دی مشهود است
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ادامه این اجلاس گفت: مهمترین وظیفهی شرکتهای بیمه، صیانت از حقوق بیمهشدگان است. عبدالرضا مصری اظهار اشت:افزایش رضایتمندی جامعهی ایثارگری از خدمات بیمه دی مشهود است. وی با تأکید بر اهمیت پژوهش در تمامی حوزهها به ویژه امور اقتصادی و صنعت بیمه اظهار داشت: اگر پژوهشی در صنعت بیمه صورت گیرد، مشخص خواهد شد که نظام بیمهای چقدر میتواند در رونق صنایع و کارگاهها نقشآفرین بوده و در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی تاثیرگذار باشد. مصری با تصریح بر بند ششم از اصل دوم قانون اساسی مبنی بر حفظ کرامت انسانها، گفت: نظام بیمهای و تعاونی، از جمله اموری هستند که منتج به حفظ کرامت انسانی خواهند شد.
رشد شاخصهای کلیدی بیمه دی، محصول افزایش بهرهوری بوده است
مدیرعامل بیمه دی نیز در ادامه این اجلاس گفت: از جمله اهم دغدغههای ایثارگران در زمان حاضر، موضوع درمان و بیمه تکمیلی این حوزه است که میبایست به آن توجه ویژهای داشت. موهبتی با بیان ناکافی بودن اطلاعات جامعهی معظم ایثارگری نسبت به تعهدات بیمهای گفت: با آنکه قانون جامع خدمات ایثارگران، کلیهی هزینههای خدمات بهداشتی و درمانی را برای این قشر معزز به صورت رایگان در نظر گرفته، اما متأسفانه به دلیل برخی مصوبات مراجع قانونی که ناشی از محدودیتهای اعتباری است، بعضی از تعهدات بیمهای، از بستهی خدمتی بیمه دی حذف میگردد و این درحالی است که بیمه شدهی ایثارگری از اینگونه موارد بیاطلاع است.
لذا میبایست نسبت به اطلاعرسانی کارآمد به جامعهی هدف اهتمام بیشتری مبذول داشت. مدیرعامل بیمه دی با تأکید بر به روز شدن پرداختهای این شرکت، بیان داشت: خوشبختانه بهبود فرآیند پرداخت خسارتها، موجب افزایش سطح رضایتمندی بیمهشدگان به ویژه خانوادههای معزز شهداء و ایثارگران شده و چنانچه روند تأمین اعتبار از سوی بیمهگذار به موقع صورت بگیرد، به همان ترتیب نیز، هیچ تاخیری در ارائهی خدمات و پرداخت خسارتها از سوی بیمه دی پیش نخواهد آمد. مدیرعامل بیمه دی رشد شاخصهای کلیدی بیمه دی را، محصول افزایش بهرهوری در این شرکت قلمداد نموده و اعلام داشت: علیرغم همهی چالشهای موجود، سود شرکت در شش ماه ابتدایی سال جاری، دو برابر مدت مشابه طی سال گذشته بوده است.