تومان نیوز: بیمه مرکزی طی بخشنامهای به شرکتهای بیمه، بر لزوم تسهیل دسترسی بیمهگذاران به خدمات بیمهای در ایام ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، تأکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews) ، معاون نظارت بیمه مرکزی در این بخشنامه از مدیران عامل شرکتهای بیمه خواست تا در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۳ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۴، اقداماتی در راستای رفاه بیمهگذاران و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان انجام دهند.
بر اساس این گزارش، شرکتهای بیمه موظفند فهرست شعب کشیک خود را حداکثر تا ۱۶ اسفند در سامانه سنهاب ثبت و به بیمه مرکزی اعلام کنند. همچنین، اطلاعرسانی گسترده به بیمهگذاران از طریق بستههای آموزشی و پیامکهای هشداردهنده درباره خدمات بیمهای، دلایل عمده تصادفات مانند سرعت غیرمجاز و خوابآلودگی و اهمیت بررسی سلامت فنی وسیله نقلیه پیش از سفر از دیگر الزامات تعیینشده است.
در راستای کاهش تصادفات و خسارات بیمهای نیز همکاری با جمعیت هلال احمر بهعنوان یک مسئولیت اجتماعی مورد تأکید قرار گرفته است.
شرکتهای بیمه باید سایت رسمی خود را بهروزرسانی کرده و اطلاعات ضروری را در اختیار بیمهگذاران قرار دهند.
ارائه خدمات در ایستگاههای سلامت و توقفگاههای بینراهی با همکاری سازمان راهداری و هلال احمر، استقرار اکیپهای پرداخت خسارت سیار در جادهها و مجاورت پاسگاههای پلیسراه، نصب بنرهای اطلاعرسانی درباره شمارههای تماس ضروری و نحوه پرداخت خسارت، و معرفی اداره شکایات بیمه مرکزی و شماره تماس 2342، از دیگر تدابیر در نظر گرفتهشده برای این ایام است.