تومان نیوز:مردم میتوانند با مراجعه به سامانه شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی، شکایات خود را نسبت به بانکها و موسسات اعتباری اعلام کنند.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews)، سامانه پاسخگویی به «شکایات و ارتباط مردمی بانک مرکزی» برای تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی طراحی شده است.
افراد میتوانند برای طرح شکایات، درخواستها، گزارشها، انتقادها، اعلامات و پیشنهادها با بانک مرکزی به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
بانک مرکزی در اطلاعرسانیهای مکرر خود اعلام کرده که مردم میتوانند هرگونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه میکنند و شکایت و درخواستی دارند، میتوانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواستها و شکایتهای خود را ثبت کنند و حتما بانک مرکزی این مهم را پیگیری میکند. از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند:
هرگونه تعلل یا ممانعت و عدم پاسخگویی در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری.
تاخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری (پس از تکمیل مدارک ظرف مدت ۱۰روز کاری باید پرداخت شود).
دریافت وثایق نقدی برای پرداخت تسهیلات یا مسدود کردن بخشی از مبلغ وام.
درخواست ضمانتهای فراتر از قانون و بخشنامهها.