تومان نیوز:رئیس بیمه مرکزی گفت: در سال گذشته جایگاه صنعت بیمه ایران در سطح جهانی ۷ پله رشد داشت و صنعت بیمه کشور در تلاش برای کیفی این بازار است.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews)، به نقل از ایسنا، علی استادهاشمی در نشست خبری بیمه مرکزی با اصحاب رسانه به جایگاه صنعت بیمه کشور در سطح جهانی و منطقهای اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ضریب نفوذ بیمه در کشور به ۲.۱۴ درصد رسید که باعث شد جایگاه جهانی کشور با هفت پله صعود و رشد از رتبه ۶۶ به ۵۹ برسد و همچنین جایگاه منطقه ایران در رتبه ۴ منطقه باقی بماند.
او با اشاره به میزان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه در سال ۱۴۰۲ افزود: سال گذشته حق بیمه تولیدی کشور به ۲۷۹ همت (هزار میلیارد تومان) رسید که رشد ۵۹ درصدی را در قیاس با مدت مشابه آن در سال قبل و ثبت رتبه پنجم منطقهای و ۴۶ جهانی کشور در شاخص حق بیمه تولیدی را نشان میدهد.
رئیس بیمه مرکزی در ادامه به تسری بیمه شخص ثالث در حوزه بیمه شبکه ریلی اشاره و خاطر نشان کرد: در سالی که گذشت بیمه شخص ثالث برای شبکه ریلی هم در حوزههای درون شهری و برون شهری با استقبال بسیار مطلوبی روبرو شد.
صدور همزمان بیمه و ویزای الکترونیکی
استادهاشمی افزود: از دیگر اقداماتی که در بیمه مرکزی برای تسهیل امر صدور بیمهنامه رخ داده، صدور بیمهنامه همزمان با ویزای الکترونیکی (E-Visa) است و از آنجایی که در سالهای گذشته گزارشهای بسیاری در رابطه با مشکلات بیمه و صدور بیمه در مرزهای کشور و همزمان با ورود مسافران خارجی و خروج مسافران از کشور رخ میداد، خوش بختانه امروز همزمان با صدور ویزا الکترونیکی بیمهنامه مربوط نیز صادر میشود و دیگر با مشکلاتی که در گذشته و در این زمینه وجود داشت، روبرو نمیشویم.
جهش به سمت کیفیسازی صنعت بیمه
او در رابطه با اقدامات صورت گرفته در حوزه صنعت بیمه تصریح کرد: امروز تلاش ما برای حرکت به سمت کیفیسازی صنعت بیمه کشور است اجرایی شدن کروک برخط، عملیاتی شدن نسخههای الکترونیک و اجرایی شدن ویزای الکترونیک و صدور همزمان بیمهنامه از اقدامات صورت گرفته در جهت کیفیسازی بازار و صنعت بیمه کشور است.
رئیس بیمه مرکزی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوهبر موارد گفته شده در سال ۹۹ تعداد ۱۰ محصول جدید بیمهای، در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ محصول جدید، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰ محصول، در سال گذشته ۲۱ محصول جدید و در سه ماهه نخست سال جاری ۱۵ محصول جدید بیمهای از سوی بیمه مرکزی ارائه شده است.
استادهاشمی در پایان اظهار کرد: هر کدام از این محصولات جدید بیمهای برای مدت زمانی مشخص به صورت اختصاصی در اختیار شرکتهای بیمهای قرار میگیرند و در گام بعدی بیمه مرکزی عملکرد شرکتهای بیمهای را در رابطه با این محصولات بررسی و ارزیابی میکند و در صورت عدم بهرهبرداری مناسب و کارایی نامطلوب شرکتها، شرایط استفاده از این محصولات مجددا مورد بررسی قرار میگیرد.