تومان نیوز: یازدهم آذرماه، در آستانه روز بیمه، شرکت بیمه سامان برای دومین سال پیاپی با هدف گسترش فرهنگ بیمه و آشنایی دانشآموزان با اهمیت و مفاهیم بیمهای، «زنگ بیمه» را در استان قزوین و ۲۰ مرکز استان در سراسر کشور به صدا درآورد.
به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews) ، در این رویداد ملی و همزمان، مدیران و مسئولان بیمه سامان با حضور در مدارس و مراکز آموزشی، پس از نواختن نمادین زنگ بیمه، برنامههای متنوعی را برای دانشآموزان اجرا کردند.
آموزشهایی خلاقانه درحوزه بیمههای عمر، درمان، اتومبیل و حوادث، با هدف تبیین پوششها وسازوکار جبران خسارات، دانشآموزان را به دنیای مفاهیم بیمهای نزدیکتر کرد.
یکی از بخشهای جذاب این برنامه ها، اجرای نمایشهای عروسکی بود که به شیوهای سرگرمکننده، پوششهای بیمهای و نحوه پرداخت خسارت به زیاندیدگان را برای کودکان و نوجوانان توضیح داد.
همچنین، ویژهنامهای با محتوای ساده و جذاب شامل شعرها و داستانهای کودکانه، میان دانشآموزان توزیع شد.
امسال برای اولین بار، شرکت بیمه سامان از بازی فکری «بیمه بازی» رونمایی کرد؛ یک بازی خلاقانه که در آن کودکان باید با منابع مالی خود، بیمهنامههای مختلف را خریداری کنند تا در برابر حوادث و ریسکها ایمن بمانند. این بازی ویژه گروه دانشآموزی طراحی شده که البته با استقبال چشمگیری هم همراه شد.
رئیس شعبه قزوین شرکت بیمه سامان، نیز این رویداد را نماد مسئولیت اجتماعی صنعت بیمه خواند و با بیان این که بیمه گران باید در مسیر افزایش آگاهی عمومی نسبت به خدمات بیمه گام بردارند، گفت: کودکی، بهترین زمان برای آموزش مفاهیم بیمه است.
«علی محمد قنادی پور» با اشاره به این که بیمه، هر گونه خسارت ایجاد شده برای مال و جان بیمه گزار را جبران می کند، خاطرنشان کرد: «بیمه» چیزی جز برنامه ریزی، آرامش، امنیت و آینده نگری نیست و وظیفه بیمه گران، انتقال این دانش به دانش آموزان و خانواده آنهاست.
«زنگ بیمه» نه فقط یک روز، بلکه نمادی از تعهد بیمه سامان به آموزش و ترویج فرهنگ بیمه در جامعه و گامی مهم برای ساختن آیندهای آگاهتر، ایمنتر و پرامیدتر برای نسلهای آینده است.