• درباره ما
  • تماس باما
  • rss
سه شنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۴
  • صفحه اصلی
    • مشروح خبر
    • بازار سرمایه
    • کریپتو
    • بازارپول
    • بازار بیمه
    • اقتصادکلان
    • صنعت وبازرگانی
    • تومان پلاس
    • نگاه روز
  • مدیریت سبز
  • تومان پلاس
  • چند رسانه ای
  • یادداشت و مقالات
  • مدیران ایرانی
  • چهارگوشه ایران
  • زنان سرزمینم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • صفحه اصلی
    • مشروح خبر
    • بازار سرمایه
    • کریپتو
    • بازارپول
    • بازار بیمه
    • اقتصادکلان
    • صنعت وبازرگانی
    • تومان پلاس
    • نگاه روز
  • مدیریت سبز
  • تومان پلاس
  • چند رسانه ای
  • یادداشت و مقالات
  • مدیران ایرانی
  • چهارگوشه ایران
  • زنان سرزمینم
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
تومان نیوز
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بیمه‌های زندگی در ایران

۲۰ آذر ۱۴۰۲
در بازار بیمه
اشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاریاشتراک گذاری

تومان نیوز:روابط عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران در گفتگویی با دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این بیمه‌نامه پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری تومان نیوز(toomannews) ، شیما آراء، دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه گران در گفتگویی با روابط عمومی سندیکا به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های این نوع از بیمه‌نامه در ایران پرداخت.

در این رابطه دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی اظهار کرد: شاید بتوان اصلی ترین چالش بیمه گران در بیمه‌های زندگی را گذر از محصولات و خدمات سنتی به محصولات مدرن و منطبق با تکنولوژی روز دانست. قطعا گذار از سنت و بروز شدن مستلزم صرف زمان و هزینه است.

آرا اضافه کرد: از طرفی در صورتی که شرکتهای بیمه مخصوصا شرکتهای بیمه که تمرکز اصلی شان فروش بیمه های زندگی است این هزینه را پرداخت نکنند، به توسعه مورد نظر دست نخواهند یافت.

وی ادامه داد: قطعا چالش‌های حوزه بیمه‌های زندگی با توجه به ماهیت این نوع محصول و آمیختگی آن با محصولات مالی تفاوت چشمگیری با سایر گروههای بیمه‌ای دارد که رفع آنها نیازمند سرمایه‌گذاری، قانون‌گذاری و یا اصلاح قانون‌های فعلی، تربیت نیروی متخصص و ماهر و تغییرات زیر ساختی در تکنولوژی است.

آرا همچنین درباره عدم توسعه یافتگی بیمه‌های زندگی نیز اظهار کرد: آنچه در نگاه اول باید به آن توجه کرد این است که در کشور به جز بیمه‌های اجباری مثل بیمه نامه شخص ثالث و بیمه‌های ضروری مانند درمان تکمیلی که به جبران بیمه‌های پایه توسعه یافته‌اند، سایر انواع بیمه‌ها از اقبال آنچنانی برخوردار نیستند و بازار بیمه در خانواده های ایرانی چنان شناخته شده نیست.

دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران اضافه کرد: این فقدان را می توان از چند نظر بررسی کرد. احساس عدم نیاز به این بیمه نامه ها در میان مردم و عدم آگاهی رسانی و فرهنگ رسانی مناسب، بازده پایین تر در بیمه های زندگی دارای بخش سرمایه گذاری نسبت به بازارهای مالی موازی، ارایه محصولات و خدمات به روشهای سنتی که هنوز جای بسیاری برای تکامل و ارتقا دارند.

آرا همچنین درباره تاثیرات تورم بر بیمه‌های زندگی اظهار کرد: این اثر را می‌توان از دوجنبه بررسی کرد. از طرفی افزایش تورم باعث شده که مردم به بیمه‌های زندگی به چشم یک کالای لوکس نگاه کنند و خرید آن را جزو اولویت‌های اساسی خود قرار ندهند.

وی اضافه کرد: از طرفی افزایش تورم برای افرادی که قصد خرید بیمه نامه عمر را دارند و یا توسط شبکه فروش متقاعد به خرید بیمه‌نامه شدند باعث خرید بیمه‌نامه با حق بیمه‌، سرمایه و پوشش های بالاتر می‌شود.

آرا با بیان اینکه تهیه بیمه‌نامه برای تامین آتیه خانواده بعد از مرگ و یا تامین نیازهای دوران بازنشستگی و از کار افتادگی را شاید بتوان ذاتی‌ترین دلیل برای تهیه بیمه‌نامه‌های عمر دانست، ادامه داد: در طرح‌های بیمه عمر که دارای ماهیت سرمایه‌گذاری هستند امکان سرمایه‌گذاری‌های خرد برای بیمه‌گذاران فراهم است که این خود می‌تواند دلیل خوبی برای تهیه این نوع از بیمه‌نامه‌ها باشد.

وی درباره دلایل ضرورت و اهمیت تفکیک حساب‌ در بیمه‌‌های زندگی و غیرزندگی نیز اظهار کرد: ماهیت بلند‌مدت بیمه‌های زندگی و همچنین نحوه ذخیره گیری متفاوت با سایر رشته و لزوم سرمایه‌گذاری مناسب و شفاف در طرحهای دارای اندوخته مهم‌ترین دلایل تفکیک حساب بیمه‌های زندگی از غیر زندگی است.

دبیر کارگروه توسعه بیمه‌های زندگی سندیکای بیمه‌گران همچنین درباره ریسک‌های آینده بیمه‌های زندگی نیز اظهار کرد: عدم بروزرسانی محصولات و خدمات در بیمه‌های زندگی و عدم تطبیق آن با نیازهای روز یکی از اصلی‌ترین ریسکهایی است که می‌تواند آینده بیمه‌های زندگی را تهدید کند.

شیما آرا افزود:در دنیایی که تکنولوژی مبتنی بر داده به سرعت در حال رشد است، مشتریان قطعا دیگر محصولات بیمه‌ای را با یکدیگر مقایسه نخواهد کرد و مقایسه آنها بین خدماتی خواهد بود که از شرکتهای بیمه و غیربیمه ای دریافت می کنند. بازارهای مالی جدید، پلتفرم‌های بر بستر هوش مصنوعی رقبای اصلی محصولات سنتی خواهند بود و درصورتی که شرکتهای بیمه نتوانند خود را با این تغییرات منطبق کنند محکوم به فنا خواهند بود. در آینده محصولات بیمه صرفا توسط شرکتهای بیمه فروخته نخواهند شد و می بایست درخصوص ادغام آنها با سایر محصولات راهی پیدا کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سندیکا در تجمیع و همسو کردن نظرات و همچنین کمک به توسعه بیمه های زندگی نقشی اساسی دارد که تاکنون هم به خوبی این نقش ایفا شده، اظهار کرد: سندیکا می‌تواند نقش موثری در تدوین و بروزرسانی قوانین مرتبط با بیمه‌های زندگی داشته باشد. همچنین سندیکا واسط و متعادل کننده میان نهاد ناظر و شرکتهای بیمه‌گر است.

اخبار مرتبط

گام های بیمه آرمان برای افزایش رضایت مشتریان
بازار بیمه

جهش بیمه آرمان در ۱۴۰۴؛ ثبت قراردادهای جدید و رشد پایدار

بیمه تعاون فرانشیز خسارت بیمه‌های بدنه حادثه دیده در بندر شهید رجایی را حذف کرد
بازار بیمه

بیمه تعاون فرانشیز خسارت بیمه‌های بدنه حادثه دیده در بندر شهید رجایی را حذف کرد

بیمه پاسارگاد خدمت‌رسان بیمه گذاران در تعطیلات نوروز۱۴۰۴
بازار بیمه

سود خالص هر سهم بیمه پاسارگاد به ۵۵۱ ریال رسید

بیمه کوثر
بازار بیمه

آغاز جشنواره وصال بیمه کوثر

بیمه ایران
بازار بیمه

بیمه ایران، پشتیبان امنیت و توسعه صنعت انرژی

بیمه معلم
بازار بیمه

بیمه معلم به پویش «جان بندر» پیوست

پست‌ بعدی
قدردانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از بیمه سینا

قدردانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از بیمه سینا

بیمه مرکزی

گزارش تحلیلی آمار عملکرد بازار بیمه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • پرطرفدار
  • دیدگاه‌ها
  • اخیرا
بانک مرکزی: وام فروشی ممنوع!

بانک مرکزی: وام فروشی ممنوع!

SMEs

نقش بنگاه‌های کوچک و متوسط (SMEs) در توسعه پایدار با رویکرد اقتصاد سبز

کشف اختلاس2.9همتی دربانک‌های دولتی

کشف اختلاس2.9همتی دربانک‌های دولتی

بدهی ملی ایالات متحده رکورد زد

بدهی ملی ایالات متحده رکورد زد

ارتباط رشد تورم و کاهش نقدینگی!

ارتباط رشد تورم و کاهش نقدینگی!

خودتحریمی به دلیل نپذیرفتن FATF

خودتحریمی به دلیل نپذیرفتن FATF

کشف اختلاس2.9همتی دربانک‌های دولتی

کشف اختلاس2.9همتی دربانک‌های دولتی

سودآورترین نقاط خروج از بازار رمزارزها

سودآورترین نقاط خروج از بازار رمزارزها

گام های بیمه آرمان برای افزایش رضایت مشتریان

جهش بیمه آرمان در ۱۴۰۴؛ ثبت قراردادهای جدید و رشد پایدار

بورس در تعقیب مقاومت‌های تاریخی

شاخص کل بورس رکورد تاریخی زد | صعود نماگر بازار به بالای ۳.۱۹ میلیون واحد در ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

هلدینگ خلیج فارس

گروه مالی هلدینگ خلیج فارس، مجوز گرفت

بانک کشاورزی

مدیرعامل بانک کشاورزی: تحول در فرآیند پرداخت تسهیلات

https://t.me/toomannews_ir https://t.me/toomannews_ir https://t.me/toomannews_ir

برچسب‌ها

اسلاید شو مشروح خبر پلاس

دسته بندی ها

  • اقتصادکلان
  • بازار بیمه
  • بازار سرمایه
  • بازارپول
  • تومان پلاس
  • چند رسانه ای
  • چهارگوشه ایران
  • دسته‌بندی نشده
  • زنان سرزمینم
  • صنعت وبازرگانی
  • کریپتو
  • مدیران ایرانی
  • مدیریت سبز
  • مشروح خبر
  • نگاه روز
  • یادداشت و مقالات

برچسب‌ها

اسلاید شو مشروح خبر پلاس
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • درباره ما
  • تماس باما
  • rss

© 2023 طراحی و سئو ایتوکس -کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری تومان نیوز محفوظ می باشد.

  • تومان نیوز
    • مشروح خبر
    • بازار سرمایه
    • کریپتو
    • زنان سرزمینم
    • بازارپول
    • نگاه روز
    • تومان پلاس
    • مدیریت سبز
    • مدیران ایرانی
    • یادداشت و مقالات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

© 2023 طراحی و سئو ایتوکس -کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به پایگاه خبری تومان نیوز محفوظ می باشد.

خوش آمدید!

به حساب خود در زیر وارد شوید

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

رمز عبور خود را بازیابی کنید

لطفا نام کاربری یا آدرس ایمیل خود را برای بازنشانی رمز عبور خود وارد کنید.

ورود به سیستم

افزودن لیست پخش جدید